Улов
Рибарке!
Изтеглен ли е пасажът –
богатата бяла жътва,
скачаща в мор по брега –
вече излъчва дъх на упадък.
Лезвието на плешките ти
(бледи, гладни перки)
се преобръща.
Твоите дълги, усилни бедра
мълком плачат.
Вълча отрова
И един обичаен знак нямаше! –
сключени вежди,
окосмени ходила,
уши наострени или аленеене на очите
под лунната светлина.
Нито изчезване на необлеченото ѝ тяло
навътре в сребърното огледало.
Само начинът, по който
съзнанието ѝ се усука и завърна,
потъвайки в сънлива мрачина.
Лорка
Веднъж,
изпод фенерите на червената нощ,
Лорка чу блудна жена, пееща негова песен.
Развълнува се, сякаш звезди и фенери
бяха сменили места.
Ни песента
му
бе
вече
единствено
негова,
нито момичето –
дарено
на
унижението си.
Нищо не бе нечие.
Престана да пее
и всичко потече отново.
Окаяна работа ще да е смъртта,
окаяна.
(превод – Коста Бенчев)
Donald Michael Thomas, известен като D. M. Thomas, е британски романист, поет, автор на пиеси и преводач. Роден е на 27 January 1935 г. в Карнки, Редрут, Корнуол. Завършва Trewirgie Primary School и Redruth Grammar School, преди да се дипломира с отличие в New College, Оксфорд през 1959 година. Най-голяма популярност му носи романа „Белият хотел” (The White Hotel), включен в кратката листа на номинираните за наградата „Букър” през 1981 година.
Ето как се самопредставя Д. М. Томас в своя личен сайт:
„Аз съм корнуолец и съм много горд от това. Корнуол е мястото, където живея сега. Бил съм женен четири пъти, нещо, което е необикновено дори и за самия мен: два пъти съм се развеждал и веднъж – овдовявал. Живея с четвъртата си съпруга Анджела, канадка, от нея имам три деца: Кейтлин, Шон и Рос.
Любими поети: Пушкин, Фрост, Ахматова, Шекспир, Йейтс, Чарлз Козли, Емили Дикинсън.
Любима музика: Сибелиус, Рахманинов, Елгар, американски мюзикъли, корнуолски методистки химни… Джони Кеш, спиричуъли.
Любими художници: Вермеер, Мунк.
Обичам: да пея със съпровод на пиано; елегантни, женствени жени, които предпочитат винтидж облекло; ръгби, крикет, пушенето, политици в ситуации на скандал и противопоставяне, политическата нелоялност.”